dimarts, 10 d’agost del 2010

Dilema

Tinc un dilema fa dies.

La cosa ja comença a fer-se “important” perquè la nit passada em va fer balla el cap a l’hora d’anar a dormir.

El tema és el següent:

Fa dies que camí a la feina em trobo una senyora, d’uns 50 i pocs d’anys, assentada en una cadira de plàstic just davant de la sucursal d’una entitat financera.

Fins aquí podríem dir que la senyora, farta de la calor, ha decidit anar a prendre la fresqueta del matí a un lloc “diferent” i segur, això últim ho dic per les càmeres de la porta.

El cas és que la senyora sosté en una mà una cigarreta i en l’altra un got, en el qual la gent diposita monedes al compàs de la cantarella “una monedita, por favor”. Dic diposita perquè jo, fins el moment, no ho he fet.

El dilema ve quan em plantejo que és el correcte en aquests casos, donar-li diners o no ?

El meu sentimentalisme em diu que ho hauria de fer, però després la meva part més racional em diu que no per varis motius.

Una és el posat de la senyora . Sé que no s’ha de jutjar a la gent per les aparences, ni pels seus posats, però hi ha alguna cosa que em fa mala... com dir-ho, espina? A més el fet que a la tarda, la mateixa senyora, s’instal•li davant d’un super de la Rambla, amb el mateix posat i diferent cigarreta, em fa pensar que potser no és tot el que vol aparentar.

L’altra cosa que em para, i que moltes vegades he pensat, és que prefereixo comprar-li un entrepà a donar-li diners, però, mirant per els interessos de l’economia familiar, no puc estar comprant un entrepà cada dia a la senyora, tot i que no hi ha res millor que ajudar a la gent que ho necessiti.

Però, realment, no em para l’output econòmic al pressupost familiar, sinó el fet de pensar si realment ho necessita o s’està aprofitant del moment de sensibilitat social que estem vivint.

Jo mentre em trobo que, cada matí, quan passo per davant d’ella i diu “una monedita, por favor” no sé què fer.

Sentit de culpabilitat per no fer el què el meu cor em dicta? Doncs, sí i fins a tal punt que m’estic replantejant el donar una volta més llarga o canviar de super.

I vist el quadre, quina es suposa que és la millor opció ?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada